author Bel direct: 020 6890505

Woning verkopen

Je hebt besloten om je woning te verkopen. Het liefst wil je dat het verkoopproces zo soepel mogelijk verloopt en dat je een mooi bedrag krijgt voor jouw woning. Scholten Makelaars kan je daar goed bij helpen! Omdat wij ons verdiepen in de persoon “en” de woning.

Stap 1: Een goede start maken

Het begint natuurlijk allemaal met een uitgebreid informerend gesprek waarin we samen je wensen bespreken. Aansluitend geven wij je een advies op maat, gericht op je persoonlijke situatie.

  • Eerste opname van de woning
  • Kennismaking met Scholten Makelaars
  • Prijsadvies: We bepalen een vraagprijs met een reële waarde

Stap 2: Plan de campagne opstellen

Het is van belang om een goede prijs voor je woning te vragen. Om tot een goede waardering te komen zullen wij je woning grondig bekijken en ons verdiepen in diverse informatiebronnen. Maar juist ook sfeer en gevoel bepalen mede de prijs van een woning. Daarom zijn wij daarop gespitst!

Samen met jou bekijken wij wat in jouw situatie wenselijk is voor we de woning in gaan zetten. Natuurlijk op Funda en onze eigen site Scholten.nl maar soms is een advertentie in een dagblad of juist een openhuisactie wel weer handig. In ieder geval een uitgekiend activiteitenplan als basis.

  • Het bepalen van de prijsstrategie
  • Marktpositie bepalen
  • Gericht inzetten van digitale marketing zoals Funda, Google & Scholten.nl
  • Offline Marketing toepassen: Verkoopbord, beeldmateriaal vastleggen, brochures, etc.
  • Online marketing toepassen: SEO en social mediamarketing op o.a. Facebook.

Stap 3: Uitvoeren van het plan

Wij coördineren en begeleiden de bezichtigingen en zullen de kijkers (en wellicht hun aankopende makelaar) uitgebreid informeren. In een persoonlijk contact met kandidaat-kopers kunnen wij er bovendien achter komen welke vervolgstappen nodig zijn om tot een goed eindresultaat te komen. Je hoeft bij de bezichtigingen niet aanwezig te zijn. Potentiële kopers voelen zich vaak vrijer als de bewoners niet aanwezig zijn bij de bezichtigingen.

  • Overleg en advies over de presentatie van de woning
  • Woning aanmelden bij Funda, NVM, etc.
  • Afspraken maken en bezichtigingen bijwonen
  • Deskundig en professioneel onderhandelen

Stap 4: De verkoop!

Wanneer de onderhandelingen succesvol zijn verlopen, stellen wij of een notaris in Amsterdam een koopovereenkomst op. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd en de eventuele ontbindende voorwaarden worden opgenomen.
Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. Vanaf dat moment heeft de koper nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin hij of zij alsnog van de aankoop kan afzien.

Zodra de notaris de koopakteovereenkomst heeft getekend en deze door de belanghebbende is getekend op het kantoor van de notaris, stelt deze een datum en een tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. Voordat je naar de notaris gaat, zal de koper doorgaans de woning willen inspecteren om te zien of alles in de afgesproken staat is. Wij begeleiden deze inspectie en nemen samen de meterstanden op. Daarna gaan wij met je mee naar de notaris om de leveringsakte te ondertekenen.

Ook na de verkoop staan wij voor je klaar. Je kunt op ons rekenen als je na de overdracht nog vragen hebt.

  • Opstellen koopakte en begeleiding bij ondertekening
  • Termijnbewaking van de bankgarantie en de ontbindende voorwaarden
  • Woninginspectie
  • Overdracht bij de Notaris





U wilt uw huis verkopen?

Neem vrijblijvend contact ons voor een kennismakingsgesprek.

Direct iemand spreken?

Bel ons gratis 020 6890505

Ma – Vr: 09:00 – 17:30u

BLOOM Amsterdam (Bos en Lommer): 152 koopwoningen beschikbaar in een jaren '30 gebouwOntdek het project
+ +